EAD
Rodinné pasy
Miroslav Houška
MO Pelhřimov
Mladí křešťanští demokraté
KDU-ČSL

Nacházíte se zde: Úvodní stránka » Proč nám bráníte dojíždění do Brna, pane Joukle? ptají se lidovci

Proč nám bráníte dojíždění do Brna, pane Joukle? ptají se lidovci

Květen 21, 2015

Náměstek hejtmana Libor Joukl si zřejmě stále pohrává s nereálným soustředěním dopravy do Jihlavy a tím chce potlačit dopravní napojení okrajů Vysočiny do Brna, Tábora, Znojma a dalších velkých měst sousedních krajů, domnívají se krajští zastupitelé za KDU-ČSL. 

Ti vycházejí ze skutečnosti, že v této věci má vedení kraje dle jejich názoru nejasné a měnící se postoje. „Ano, Jihlava je metropolí Vysočiny, ale má jen 50 tisíc obyvatel, kdežto Brno přes 300. Pokud bude kraj dopravu „tlačit“ do Jihlavy a lidem na východě Žďárska neumožní rychlé spojení s Brnem, pak se naši obyvatelé mohou začít znovu ptát: Proč jsme se kdysi od Vysočiny neodtrhli?“ vysvětluje krajský zastupitel a dlouholetý starosta Osové Bítýšky Josef Mach.

Podobně hovoří i jeho kolega v zastupitelstvu, velkobítešký místostarosta Tomáš Kučera. „Neumožnit lidem z okrajových částí Vysočiny dojíždění za prací či za studiem do Brna není prozíravé. Dobré napojení na větší centra sousedních krajů může v těchto okrajích Vysočiny naopak zatraktivnit bydlení – vždyť i u nás v Bíteši řešíme nedostatek stavebních parcel a mezi zájemci je řada lidí žijících nebo pracujících v Brně,“ uvádí Kučera. Podle něj se o odliv těchto lidí kraj nemusí bát, naopak fungující doprava do sousedního kraje může tyto obce stabilizovat.

Na stav průzkumů dopravy na Vysočině (takzvaný Integrovaný dopravní systém – IDS) se vedení kraje zeptal zastupitel Miroslav Houška. Vyjádření hejtmana Jiřího Běhounka ho ale neuspokojilo. Hejtman sice přiznal, že vedení od IDS už ustoupilo, protože „Vysočina na to má nevhodnou strukturu“, nicméně další průzkumy s napojením vlaků na autobusy dál běží. Proč? To se zastupitelé nedozvěděli. Přitom Brno má už Velkou Bíteš do svého IDS zapojenou. Starostové okolních obcí by brněnskou nabídku využili třeba na vlakové trati do Křižanova, kde by pak cestujícímu z těchto obcí stačila jediná jízdenka i na přestupy do jakékoli části Brna.

V Kraji Vysočina vládnoucí ČSSD měla IDS ve svém volebním programu v roce 2008, ale přitom už v roce 2010 si nebyla schopna ani ve svých řadách a v řadách tichého společníka KSČM zajistit pro tento kontroverzní projekt podporu. Pro IDS hlasovali hejtman i náměstek Joukl, naopak lidovci byli už tehdy buď proti, nebo se zdrželi, takže i díky jejich hlasům průzkum neprošel.

Zdroj: www.prvnizpravy.cz